Chciałabym zostać kuratorem sądowym - obecnie studiuję..

Tematy związane z powoływaniem kuratorów społecznych, aplikacją kuratorską, egzaminem, odbywaniem praktyk studenckich, pisaniem prac dyplomowych itd. Ogólnie: pytania i odpowiedzi, które zainteresują kandydatów do zawodu i pełnienia funkcji kuratora, studentów, uczniów, aplikantów ...

Moderatorzy: Ultima, BBG, Sasquatch

Postautor: Amelka » 02 wrz 2007, 12:44

---------- 19:44 29.08.2007 ----------

Witam wszystkich bardzo serdecznie! Postanowiłam zapisać się na forum i dowiedzieć się czegoś więcej o zawodzie jakim jest - kurator sądowy! Myśląc powoli o swojej przyszłości, biorę ten zawód pod uwagę. Przyznam się, że jeszcze nie żyję w tym Waszym "kuratorskim świecie"(gdyż widzę, że większość ma tutaj sporą wiedzę lub wieloletnie doświadczenie na interesujące mnie tematy), dlatego chciałabym się dowiedzieć, czy mam szanse zdawać na aplikacje kuratorskie, z czym wiąże się ten zawód, jak dużo poświęcenia trzeba włożyć w tą pracę, czy zarobek jest odpowiedni, czy egzaminy są do przejścia, itd. Na początku jednak pragnę się dowiedzieć, czy jeśli obecnie studiuję 2 równolegle kierunki, dziennie: pedagogikę społeczno-opiekuńczą oraz resocjalizację - czy to wystarczy, aby następnie uczyć się i zdawać na aplikacje? Czy muszę iść jeszcze np. na prawo? Z góry bardzo dziękuję o wszelkie wskazówki i informacje. - 21-letnia studentka III roku w Krakowie.

---------- 12:44 02.09.2007 ----------

Wiem, że już na tej stronie jest mnóstwo informacji na zadane przeze mnie pytania, jednak byłoby fajowo, gdyby ktoś pomógł również mnie i zechciał odpisać na mojego posta. Czekam na odpowiedzi. Zależy mi na ciągłym kontakcie z innymi (na tej stronie), aby być ze wszystkim na czasie i mieć aktualne informacje. A wkrótce sama zdobędę wiedzę na interesujące mnie tematy. Dziękuję. Amelka
Nauczmy ludzi,nie co,tylko jak powinni myśleć,a unikniemy wielu nieporozumień./Człowiek jest wielki=kim jest i czym dzieli się z innymi/.
Amelka