Na jakiej podstawie kurator?

Zadaj pytanie kuratorowi rodzinnemu.

Moderatorzy: Ultima, BBG, Sasquatch

Na jakiej podstawie kurator?

Postautor: monia16207 » 30 gru 2009, 20:15

Witam,mam taki problem: rozstałam sie z partnerem z którym mam 1,5roczną córeczkę. On obecnie przebywa na oddziale psychiatrycznym,gdyż biegał z siekierą i rąbał nią sąsiadom w dzrzwi,groził mi że mnie zabije,oraz chciał popełnic samobójstwo,ze względu na to iz nie chciałam mu pokazać dziecka ze względu na to ze bałam się iz mnie zabije.Dowiedziałam się,że psycholog który z nim rozmawia powiedział mu że trzeba mi załatwić kuratora bo on tak sobie zażyczł. Ja obecnie przebywam u mojej mamy z dwójką dzieci z poprzednich związków i jego córka również. W moim mieszkaniu trwa remont i niemoge przebywac tam z dziećmi.Mam mieszkanie dwupokojowe,pracuję w jednym zakładzie od 24lat,nigdy nie miałam nagany w pracy,dzieci są zadbane,czyste,dobrze się uczą,nigdy nie były głodne oraz nigdy nie byłam karana.Kiedyś byłam uzależniona od alkoholu,chodziłam na terapie, od 4lat nie pije wogólę oraz nie palę. Jednym z moich problemów jest fakt iż mam komornika,ale stać mnie na utrzymanie dzieci. Ze względu na moja przeszłość moj były partner chce mi załatwic kuratora. Czy jest to możliwe i na jakiej podstawie.
monia16207

Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Postautor: BBG » 30 gru 2009, 22:45

Mówiąc kolokwialnie "załatwić" to ten pan może się w toalecie. Mówiąc poważnie o ustanowieniu nadzoru kuratora sądowego orzeka sąd rodzinny na podstawie
art. 109. § 1. Jeżeli dobro dziecka jest zagrożone, sąd opiekuńczy wyda odpowiednie zarządzenia.
§ 2. Sąd opiekuńczy może w szczególności:
...3) poddać wykonywanie władzy rodzicielskiej stałemu nadzorowi kuratora sądowego,
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!
Awatar użytkownika
BBG
Mod
Mod

Podziękował : 134 razy
Otrzymał podziękowań: 470 razy

Postautor: Kreska » 08 sty 2010, 17:13