Tematy związane z powoływaniem kuratorów społecznych, aplikacją kuratorską, egzaminem, odbywaniem praktyk studenckich, pisaniem prac dyplomowych itd. Ogólnie: pytania i odpowiedzi, które zainteresują kandydatów do zawodu i pełnienia funkcji kuratora, studentów, uczniów, aplikantów ...
Moderatorzy: Ultima, BBG, Sasquatch
autor: studen » 07 maja 2009, 14:59
Witam. jestem studentem resocjalizacji, piszę referat na temat: Współpracy kuratora sądowego z instytucjami udzielającymi pomocy podopiecznym. Czy mógłby ktoś podać źródło z jakiego mógłbym skorzystać. Lub krótko napisać podstawowe instytucje z jakimi najczęściej współpracuje kurator udzielającymi pomocy podopiecznym. Z góry dziękuje.
Przenoszę do właściwego działu. Bartłomiej
-
studen
-
- Podziękował : 0 raz
- Otrzymał podziękowań: 0 raz
autor: kgb14 » 07 maja 2009, 17:13
studen - ale ważne jest jakiej pomocy oczekuje podopieczny ( rodzina) - doprecyzuj pytanie --- no i czy chodzi o kuratora ,,dorosłego'' czy ,, nieletniego'' ?
Często jest tak , ze my musimy wręcz ,,zmuszać'' do tego aby ktoś poszedł choćby do lekarza , do PUP czy gdziekolwiek indziej .
Kurator współpracuje ze wszystkimi instytucjami i stowarzyszeniami jakie istnieją na jego terenie i nie tylko .
Mi sie zdarzyło nawet współpracować w celu osiągnięcia jakiegoś tam celu z komendantem ochotniczej straży pożarnej w małej wsi .
,,Oponiarz''
,,One To-Day is Worth
Two To-Morrows''

-

kgb14
- k.zawodowy

-
- Podziękował : 119 razy
- Otrzymał podziękowań: 135 razy
-
autor: studen » 07 maja 2009, 18:22
Dokładnie chodzi mi o osoby nieletnie. Wiem że kurator może współpracować z każdą instytucja ale muszę to opierać na jakieś literaturze.
-
studen
-
autor: kgb14 » 07 maja 2009, 22:18
OPS ( ogólnie pomoc społeczna) , wszelkie szkoły ( wychowawcy , dyrektorzy , pedagodzy szkolni ) , policja ( specjalne działy policji i dzielnicowi ) , przychodnie lekarskie , pielęgniarki środowiskowe , poradnie psychologiczno pedagogiczne , PUP --- to tak na szybko