prosze o poradę kuratora a zakup mieszkania Pilne Help!!!

Zadaj pytanie kuratorowi dla dorosłych.

Moderatorzy: Ultima, BBG, Sasquatch

Postautor: Klaudia » 11 maja 2006, 16:01

---------- 14:09 11.05.2006 ----------

Witam serdecznie! Znalazłam to forum bo chciałabym Was Szanowni Państwo prosic o poradę.

Mój brat chorował na chorobe psychiczną i teraz ma kuratora. Szukam dla niego malutkiego lokum i w tym jest problem. CZy jeżeli umowa kupna mieszkanka będzie na niego to można jakos zapobiec temu , żeby w razie czego on tego mieszkanka nie sprzedał? CZy jest jakis zapis czy cokolwiek albo jakies prawo, które dawałoby jego kuratorowi tą mozliwość , ze w razie czego zawsze mógłby do tego mieszkania wejść i skontrolowac czy wszystko jest w porzadku?jestem kompletnie zielona na ten temat . Byłam mała kiedy sie rozchorował i wszystko załatwiała siostra, a teraz zostałam sama i nie wiem co mam robic w tej sprawie. Prosze o poradę.[/b]

---------- 16:01 ----------

jest ubezwłasnowolniony częściowo
kLAUDIA
Klaudia

Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Postautor: kesey » 11 maja 2006, 23:39

Witam.
Z Twojego postu wynika, iż dla brata został ustanowiony kurator dla osoby ubezwłasnowolnionej częściowo.
Zakres jego obowiązków sprowadza się do pomocy osobie ubezwłasnowolnionej w wykonywaniu czynności urzędowych (rola doradcza), w taki sposób, aby nie zostały naruszone jej interesy. Jednakże, kurator nie jest uprawniony do samoistnego reprezentowania danej osoby, ani też zarządu jej majątkiem, o ile prawa takiego nie zagwarantuje mu sąd w wydanym postanowieniu (art. 181 par. 1 krio).
Reasumując, kurator taki może odwiedzić ubewzłasnowolnionego częściowo i sprawdzić co się z nim dzieje, ale jeśli nie przyznano mu prawa do zarządu majątkiem nie będzie w stanie zapobiec sprzedaży mieszkania przez brata.