Jak przeprowadzić wywiad środowiskowy?

Zadaj pytanie kuratorowi dla dorosłych.

Moderatorzy: Ultima, BBG, Sasquatch

Jak przeprowadzić wywiad środowiskowy?

Postautor: owieczka » 22 sie 2008, 22:48

Otrzymałem zlecenie wykonania wywiadu środowiskowego. Na miejscu okazało się, że skazany nie mieszka juz z zoną, gdyż 3 miesiące temu się z nią rozwiódł.
Moja prośba. Czy powinienem przeprowadzić wywiad z żoną i bazować na jej zdaniu. Czy omijać jakieś punkty kwestinariusza i co ewentualnie wpisac w zamierzeniach? Nie znane jest jego miejsce pobytu.
Jestem początkującym ,,społeczny" stąd pewnie banalna dla wielu moja prośba.

Temat został wydzielony do odrębnego wątku. Bartłomiej
owieczka

Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Jak przeprowadzić wywiad środowiskowy?

Postautor: Bosman » 23 sie 2008, 18:54

owieczka pisze:Otrzymałem zlecenie wykonania wywiadu środowiskowego. Na miejscu okazało się, że skazany nie mieszka juz z zoną, gdyż 3 miesiące temu się z nią rozwiódł.
Moja prośba. Czy powinienem przeprowadzić wywiad z żoną i bazować na jej zdaniu. Czy omijać jakieś punkty kwestinariusza i co ewentualnie wpisac w zamierzeniach? Nie znane jest jego miejsce pobytu.
Jestem początkującym ,,społeczny" stąd pewnie banalna dla wielu moja prośba.

Temat został wydzielony do odrębnego wątku. Bartłomiej

Owieczko,
Przede wszystkim powinieneś, jako "początkujący społeczny", skonsultować się z kuratorem zawodowym, z ktorym współpracujesz - i od niego oczekiwać bieżącej pomocy (w sytuacjach problemowych) w pełnieniu swojej funkcji (w szczególności na początku pracy).

Poza tym treść pytania jest nie do końca jasna: czy chodzi o jednorazowy wywiad środowiskowy czy o sprawozdanie z objęcia dozoru (a może jeszcze coś innego)? Na początku piszesz o zleceniu wywiadu, a dalej o zamierzeniach...
SK
Bosman
k.zawodowy
k.zawodowy

Otrzymał podziękowań: 1 raz

Postautor: owieczka » 23 sie 2008, 21:17

Racja Bosmanie, tylko, że ,,zawodowy" urlopuje...